Blog

Efekt skali na przykładzie rozwoju sklepu internetowego pozwala dokładnie zaobserwować, na czym to zjawisko polega. Właściciel sklepu online poprzez zwiększenie rozmiarów działalności może zmniejszyć udział kosztów stałych w kosztach jednostkowych produktu, czyli im większa jest produkcja i sprzedaż, tym niższa może być cena danego produktu. Niższa cena prowadzi do większej sprzedaży, a w efekcie do wyższych zysków (duża liczba małych prowizji).

Rozbudowa sklepu online – łatwiej niż ze stacjonarnym

Zwiększona sprzedaż w sklepie online zależy głównie od dobrego wypromowania poszczególnych produktów oraz samego sklepu jako miejsca, gdzie klient dokona zakupów przez Internet. Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to oczywiście większe zyski. W przypadku producentów są to środki, które można zainwestować w nowe technologie i automatyzację linii produkcyjnych.
Takie inwestycje sprawiają, że sprzedaż produktów we własnym sklepie internetowym przyciągnie klientów niższymi jednostkowymi kosztami sprzedaży. Prężnie działające sklepy online pozwalają właścicielom na:
  • zakup w hurtowniach dużych ilości materiałów, półfabrykatów i opakowań w niższych cenach, co wpływa też na obniżenie cen jednostkowych w sprzedaży online,
  • ujednolicenie kosztów pakowania oraz transportu przy mniejszych i większych ilościach sprzedawanych produktów,
  • przemyślane inwestowanie dochodów między innymi w zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników do spraw zaopatrzenia oraz sprzedaży produktów.

Sklepy online, które chcą w pełni korzystać z efektu skali muszą mieć duży rynek zbytu na sprzedawany asortyment. Jest to warunek konieczny, często trudny do osiągnięcia przy konkurencji w postaci firm i koncernów zagranicznych. Profesjonalne pozycjonowanie sklepu online to dobry krok na drodze do stałego zwiększania sprzedaży.

keyboard_arrow_up